Pages

Wankel Engine

အင္ဂ်င္လို႔ ေျပာလိုက္တာနဲ႔  Piston ေတြ Cam shaft ေတြနဲ႔ Valves ေတြကိုဘဲ ေျပးျမင္မိၾကမွာပါ .... တကယ္ေတာ့ အင္ဂ်င္တိုင္း Valve ေတြ Piston ေတြပါတာ မဟုတ္ပါဘူးး  Reciprocating Engine  ေတြမွာ သာ ပါတာပါ ..   Reciprocating  ကိုေတာ့ ဆီေလွ်ာ္ေအာင္ ဘယ္လိုဘာသာျပန္ရမလဲ မသိဘူး.. ဒီတိုင္းထားလိုက္တာဘဲေကာင္းမယ္ထင္တယ္.....                                                            


ဒါကေတာ့  Reciprocating Engine တမ်ိဳးပါ BMW Engine ပါ


Wankel Engine ကေတာ့ Rotry Engine အမ်ိဳးအစားပါ .. ဒီ Engine ကို ဂ်ာမန္ အင္ဂ်င္နီယာ Felix Wankel က စတင္တည္ေဆာက္ခဲ့လို႔ Wankel Engine လို႔ေခၚတာပါ..သူစတင္ တည္ေဆာက္ခ်ိန္က ၁၉၅၁ မွာပါ.. Wankel Engine ဟာ အခုလက္႐ွိသံုးေနတဲ့ Piston Engine ေတြထက္ အားသာခ်က္ေတြ အမ်ားႀကီး ႐ွိပါတယ္  အဓိက အားသာခ်က္က ေတာ့ ေပ့ါပါးျခင္းပါဘဲ weight ခ်င္းတူတဲ့ Wankel Engine ဟာ Piston Engine ထက္ Power ပိုထြက္ပါတယ္ .. ဒါေၾကာင့္ mazda က သူ႕ရဲ႕ၿပိဳင္ကားမ်ားျဖစ္တဲ့ RX5 RX8 တို႔ကို ဒီအင္ဂ်င္ အမ်ိဳးစားသံုးခဲ့ပါတယ္.. ေနာက္သူရဲ့ ဖြဲ႕စည္းပံု က်စ္လစ္မႈေၾကာင့္ Chain Saw တို႔ မီးစက္တို႔မွာလည္း သံုးပါတယ္ ..တ႐ုတ္က လာတဲ့ မီးစက္ေတြမွာေတာ့ မေတြ႕ဘူးေသးဘူး..               



ဒါကေတာ့ RX 8 ပါ



ေနာက္တခ်က္က Wankel Engine မွာက လည္ပတ္ေနတဲ့ အစိတ္ပိုင္းေတြ ပိုနည္းတဲ့ အတြက္ ပိုၿပီးအသံတိုးတယ္.. သူမွာ Cam Shaft တို႔ Timing Gear တို႔ မပါဘူးေလ..                                   



ဒါက Wankel Engine အလုပ္လုပ္ပံုပါ..



Wankel Engine ဟာ Piston Engine ေတြကို မလြမ္းမိုးႏိုင္တဲ့ အဓိက အားနည္းခ်က္ကေတာ့ Rotor ေတြကို လံုေအာင္ ထိမ္းဘို႔ မလြယ္လို႔ပါဘဲ .. ပညာ႐ွင္ေတြဟာ ဒီျပသနာကို ေျဖ႐ွင္းဘို႔ အမ်ိဳးမ်ိဳး ႀကိဳးစားခဲ့ၾကတယ္  ဒါေပမဲ့ Piston Ring ေတြလို perfect seals ကို မရခဲ့ဘူး .. Ford ကားကုမၸဏီက သူတို႔ရဲ႕ ကားေတြအားလံုးကို Wankel Engine နဲ႔ဘဲ ေမာင္းေတာ့မယ္လို ေၾကြးေၾကာ္ ခဲ့ေပမဲ့ ဒီျပသနာကို မေျဖ႐ွင္းႏိုင္လို႔ လက္ေလွ်ာ့ခဲ့ရတယ္ mazda ကေတာ့ လက္႐ွိ ထုတ္လုပ္ေနတယ္ ဆိုေပမဲ့ လူႀကိဳက္နည္းလွတယ္  ျမန္မာျပည္မွာဆိုရင္ေတာ့ ဘယ္ workshop ဆရာမွ ကိုင္တတ္မွာ မဟုတ္ဘူး.....
Mr.Wankel တီတြင္ခဲ့လို႔ Wankel Engine ဆိုတာ ျဖစ္လာခဲ့တယ္ တကယ္လို႔မ်ား ျမန္မာျပည္က မင္း တေယာက္ ေနာက္ထပ္ Engine အမ်ိဳးစားသစ္ တမ်ိဳးေလာက္ ထပ္တြင္ ႏိုင္ခဲ့ရင္ ဘယ္လို နံမည္ေပးရင္ေကာင္းမလဲေနာ္ .. မင္း အင္ဂ်င္ဆိုရင္ေရာ ...... 
သိသေလာက္ေလး ေရးလိုက္တာပါ ဘာေရးရမွန္းမသိတာနဲ႔ ..

မတန္ရာကို မွန္းျခင္း

ကိုယ္ျဖစ္ျခင္ခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းေတြေရးမယ္ဆိုၿပီး ဒီဘေလာက္ကို ဒီနံမည္ေပးခဲ့တယ္။ အျပင္မွာ မေျပာရဲခဲ့တဲ့ ကိုယ္စိတ္ကူးေတြကိုေပ့ါ။
ဘာအေၾကာင္းေရးရင္ ေကာင္းမလဲ ေတြးၾကည့္လိုက္တာနဲ႔ တအားလိုခ်င္တဲ့ အရာ ဝထၳဳတခု ကိုေျပးျမင္မိတယ္။ အျပင္မွာ ထုတ္ေျပာမိရင္ တန္ရာတန္ရာ မမွန္းဘူးလို႔ေျပာခံရမွာေသခ်ာတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တိတ္တိတ္ေလး ေနခဲ့တာ အခုေရးလိုက္ေတာ့မယ္ ......

အဲဒါေလးကေတာ့ ကားတစ္စင္းပါဘဲ။ ကားေတာင္ ဒီမွာေတာ္႐ံုတန္႐ံုလူ ဝယ္မစီးႏိုင္တဲ့ ၿပိဳင္ကားေလးပါ။ သူ႔နံမည္က Nissan GTR ပါ... ဒီကားေလးကို ဟိုးအရင္ ျမန္မာျပည္မွာ ေနကတည္းက Racing Game ေတြကစားရင္း ရင္းႏွီးမိတာပါ .. 3.8 liter V8 အင္ဂ်င္ပါဝါဟာ ကိုယ္ကို အလကားေပးရင္ေတာင္ ဆီဘိုးတတ္ႏိုင္ပါမလားမသိဘူး။ ဂ်ပန္မွာ လုပ္တဲ့ ဒီၿပိဳင္ကားေလးဟာ အျမန္ဆံုး 311km/hr ေမာင္းႏိုင္ပါတယ္ .. ဒါဟာ နံမည္ႀကီး Lamborghini Gallardo ရဲ႕အျမန္ႏႈံးေလာက္ ႐ွိပါတယ္ ။ဒါေပမဲ့ Gallardo က 5.0 Liter V10 တင္ထားတာပါ ..



စိတ္ကူးယဥ္မဲ့ အတူတူ ဒီထက္ေကာင္းတဲ့ Ferrari တို႔ Venturi Fetish တို႔ဘဲ စိတ္ကူးယဥ္ပါလားလို႔ေျပာရင္လဲ ေျပာလို႔ရတယ္ .. ဒါေပမဲ့ သူရဲ႕ထူးဆန္းတဲ့ Design ကဘယ္ကားနဲ႔မွ မတူဘူးလို႔ ထင္တယ္.. တခါတေလ သြားရင္းလာရင္း လမ္းမွာေတြ႕ရင္ မ်က္စိတဆံုး လိုက္ၾကည့္မိတယ္ အခြင့္ေရးရရင္ ဖုန္းနဲ႔ ဓါတ္ပံု႐ိုက္တယ္ အခြင့္ေရးရင္ တခါေလာက္ေတာ့ တက္ေမာင္းၾကည့္ခ်င္သား ..






ေျပာမဲ့ေျပာရတယ္ ထီေပါက္ၿပီး ဝယ္စီးႏိုင္ေတာင္ ကိုယ္ႏိုင္ငံက လမ္းေတြနဲ႔ ဘယ္လိုမွ ေမာင္းရမွာ မဟုတ္ဘူးး။ ဒီကားေလးေမာင္းၿပီး ႐ြာျပန္ဘို႔ဆိုတာကေတာ့ .. အင္းးး


ဓါတ္ပံုေတြကေတာ့ အက္တာနက္မွာ ႐ွာၿပီးတင္လိုက္တာပါ .. ႐ိုက္ထားတဲ့ပံုေတြက မေကာင္းလို႔ ..